Kdo vám podnikání komplikuje?

Zabere to jen 6 min času

16. Podnikání

PODNIKÁNÍ NENÍ ŽÁDNÁ VĚDA

Komplikovanost vidíme na každém kroku našeho podnikatelského života. Máme komplikovaná auta, telefony, technologie v domácnostech a třeba i dopravní situaci. Mnohé komplikovanosti vidíme každý den v našich firmách – nabírání lidí, získávání klientů, dokončování projektů a další. Dokonce i doma se koukáme na komplikace při výchově dětí nebo udržování partnerských vztahů.

Vše, co je komplikované, vyžaduje hodně zkoumání, hodně vědomostí a velký talent. Komplikace nás kolikrát zabaví i několik dnů, než přijde někdo a řekne, co kdybychom udělali toto – ten dotyčný řekne jedno slovo a celá komplikovaná konstrukce řešení dané situace zmizí a zůstane jedno jednoduché řešení. Už se Vám někdy stalo, že jste se ocitli v takové situaci, v situaci, kdy jste mohli pouze konstatovat „ahááááá“:)?

A tak to je vždy, když na nějaký problém aplikujeme jednoduché řešení, a vězte, že ty nejjednodušší jsou ty nejoptimálnější, ty nejúčinnější a ty nejpřímější, ale mnohdy vyžadují nejvíce odvahy.

Celé podnikání je vlastně velmi jednoduché, ale Vy můžete protestovat. Vy můžete říci, že nemám pravdu. Podívejte se, pokud chcete, tak to Vaše podnikání komplikované mějte. Ale kdo myslíte, že ho zkomplikoval? OK, OK, jistěže jsou to zákony, klienti, zaměstnanci, no prostě všichni ve Vašem okolí.

Podívejte se třeba na komplikace na D1. Projet tuto silnici je „velmi komplikované“. Já po ní jezdím již dvacet let, možná jsem nějakou tu komplikaci zažil, ale jestli bych je napočítal na prstech jedné ruky, tak asi tolik jich bylo. Jistý vliv tu může hrát počasí, ale já situaci vždy jednoduše zvládl. Pokud se chci vyhnout zácpám, jedu brzy ráno, nebo vždy před výjezdem telefonuji na linku o aktuální situaci na D1. Proč toto dělám? Abych se komplikacím vyhnul.

JEDNODUCHOST V PODNIKÁNÍ PŘINÁŠÍ ZISKY.

Nemusíte být vědátoři, abyste dokázali v podnikání přemýšlet jednoduše. Na to, abych zjistil pravou příčinu malých prodejů, nemusím dělat složité analýzy trhu. Proč firma málo prodává? Jednoduše protože neumí prodat to, co vyrobila. A když něco neumím, musím se to naučit. Nic složitějšího v tom nevidím. Hledat příčiny nezdarů ve „vlivu tlaku afrických domorodců na charitativní spolky vyspělých zemí“ vidím jako ztrátu času.

Jenže na to, abych se naučil prodávat, se musím naučit komunikovat a to může být pro někoho nepřekonatelný problém, tak jde raději sledovat dění v Africe s nadějí, že se jeho prodeje zvednou. Velmi komplikované a velmi neúčinné.

Naučte se zvládat své podnikatelské okolí jednoduše, bez úskoků a hledání nějakých smyšlených příčin. Ale pokud máte čas vymýšlet různé teorie velkého třesku, tak do toho – ale aby to nejdřív netřísklo Vás:).

Řešení je jednoduché. Pro jednoduchá řešení jsem založil Litecom, pro jednoduchá řešení jsem tu pro Vás, teď už to chce jen Vaši odvahu podívat se pravdě do očí a začít opravdu PODNIKAT.


CHCETE UMĚT ZVLÁDAT SVOU FIRMU JEDNODUŠE?

CHCETE MÍT ÚSPĚŠNOU FIRMU?

BUĎTE ÚSPĚŠNÍ!!!

VY, CO SI TROUFÁTE, ZAVOLEJTE TEĎ A SPOLEČNĚ SE DO TOHO PUSTÍME!!!


Držte se!


Josef Orálek