4. CO JE TO VÝSLEDEK?
A teď se můžete těšit na velký objev v oblasti průzkumu a rozebírání toho, co to je výsledek. Jo, někdo může pohrdat pohledem na obecné principy a zákonitosti. Co Vy?
Víte, jednou mi jeden můj klient řekl: „co je podnikání – to snad nemyslíš vážně, to snad je úplně jasné, já jsem PODNIKATEL, toto je otázka pro první stupeň základní školy!“. Jeho arogantní tón vypovídal o tom, že je maximálně přesvědčený o své pravdě. Tak jsem mu slovo „podnikat“ objasnil, ne žádnou ekonomickou, nebo společenskou, možná i politickou formu definice, ale tu základní obecnou platící pro všechny. Měli jste vidět jeho výraz v očích. Řekl už jen „aha“.
I já jsem si prošel určitou formou arogance k tomu, co vím a co nevím. Mnohokrát mi bylo ukázáno, že něco vím, ale mnohému nerozumím, a až po tomto poznání jsem chtěl zjistit více.
Ten, kdo ví vše, nikdy nemůže dojít ke zlepšení. Tak se zkusme podívat na výsledek z pohledu nad slunce jasného, ale zkusme, ohledně porozumění tohoto hlediska, nebýt chvíli arogantní:).
Poznali jste někdy blažený pocit štěstí, nebo pocit úlevy, nebo nával energie, když jste mohli pronést kouzelné slůvko HOTOVO?
Ano, toto slovo je tak kouzelné, že dokáže probudit „mrtvolu“, má takovou sílu, že když ji vyslovíte před spícím člověkem, on v té chvíli může dosáhnout i rekordu ve sprintu na 100 metrů:).
Už jste jistě zažili, že jste dostali věc, oběd, oblečení, okopanou zahradu, opravené auto, prostě výsledek práce, který byl úplně hotový. Nebo jinak, už jste jistě zažili, že jste dělali něco a dokončili to – nasekali dřevo:), natřeli plot, uvařili oběd, postavili zeď, nebo dojeli na obchodní schůzku. Jistě jste zažili ten pocit, kdy jste si mohli říci, jsem hotov. Tento nepatrný a jasný jev, který musí mít každý výsledek práce, je tak zřejmý, že na něj mnoho lidí tak trochu pozapomíná.
Podívejte se kolem sebe a schválně, zda byste napočítali pár nedokončených věcí, které se mají jako dokončené tvářit? Nesplněný obchodní plán, neuklizené auto nebo nedotřená zeď. Takových příkladů najdete kolem sebe mnoho.
Jak to, že když jste si dal tolik práce s vysvětlováním, jak to má vypadat, až to bude hotové a dostanete něco co je na 20 %, 30 % nebo 90 %, ono je to jedno kolik, ale prostě to není dokončené? A co je nejvíc podivné, ti, co ten úkol měli splnit, mají takové podivné řeči jako například „to je dobrý, vždyť dnes se to tak dělá, to jim musí stačit, líp to nejde“ atd. A co víc! Jak to, že někteří majitelé tomu začnou věřit, že ta nedokončená práce je vlastně v pořádku! Nenechte se zmást, poněvadž:
VÝSLEDEK JE NĚCO, CO JE ÚPLNĚ DOKONČENO.
Představte si auto bez volantu, vepřo-knedlo-zelo s nedovařeným knedlíkem, talíř umytý tak napůl, nebo kalhoty, které mají pouze přišpendlené kapsy. To je na naštvání manažera, klienta, rodiče, …
Naučte se dovádět lidi kolem sebe k výsledkům. Ten, kdo to neumí, nikdy nedokončí cestu za svým vlastním cílem. A to nechci – proto volejte, já Vás to naučím.
CHCETE BÝT EFEKTIVNÍ V TOM, CO DĚLÁTE?
CHCETE, ABY VAŠI LIDÉ VŽDY DOKONČILI TO, CO MAJÍ?
CHCETE BÝT ÚSPĚŠNÝMI MAJITELI?
VY, CO TOTO CHCETE, ZAVOLEJTE TEĎ A SPOLEČNĚ SE DO TOHO PUSTÍME!!!
Držte se!
Josef Orálek