4. OČIMA ZAMĚSTNANCE
Elena je další pracovník, který tvrdě pracuje na tom, aby klienti Litecomu dostávali dobrou službu, a přichází se svými postřehy.
Její téma je ožehavým tématem nejen současného managementu, ale i lidí všeobecně. Jak bych to téma jenom nazval – CHYTROLÍN ANEB JÁ NEVÍM, ALE NEVADÍ MI TO!
Kolikrát jste viděli na pozicích člověka, který byl velmi „důležitý – vždyť má funkci“, ale v podstatě o své práci nevěděl zhola nic? Co jste si o takovém člověku pomysleli? A jak takovou věc vidí pracovník, když takovou ne-kompetenci ukáže jeho nadřízený. Elena píše toto:
Musí podnikatel vědět všechno?
Nikdo přece nemůže vědět všechno, ač se tak někteří tváří. Přiznat, že nevím, vyžaduje vyzrálou osobnost. Něco jiného je přiznat, že nevím, a okázale dát najevo, že s tím nic nehodlám dělat. A to je podle mě nejhorší možná varianta.
V jednom mém minulém zaměstnání se mě nadřízený zeptal, co dělám, a na mou odpověď řekl: „Sice nevím, co to je, ale dělej to rychlejš!“ Řeknete si, nemusí vědět vše a má přitom právo vyžadovat rychlost. Ale cítíte, kolik je v té větě arogance a ignorace? Vyjadřuje totiž neochotu, přímo odmítnutí vědět. Dává zaměstnanci najevo, že jeho znalosti a dovednosti nemají cenu. Je to vlastně postoj ředitele zeměkoule, který už nepotřebuje vědět NIC VÍC – to, co ví, jemu stačí jednou provždy!
Představte si, že byste řekli účetní: „Nevím sice, co je DPH, ale snižte to!“ Hloupost, že? Byť byste byli špičkami ve svém oboru, takový přístup z Vás dělá hlupáky.
Takže ne, podnikatel nemusí vědět všechno, ale musí se o to snažit. V podnikání je potřeba neustále se rozvíjet a rozšiřovat si obzory. Když Vaši zaměstnanci uvidí, jak na sobě soustavně pracujete, mnohem více úsilí pak vloží i do vlastního vzdělávání. Lepší motivaci než vlastní příklad byste těžko hledali.
Elena
Stojí tu před Vámi názor, udělejte s ním, co uznáte za vhodné. Vy, kteří zametete tento pohled do kouta právě proto, že Váš vlastní rozvoj už není z „mnoha důvodů možný“ – nečtěte dál.
Pro Vás, kdo víte, že chcete vědět, co se vlastně kolem Vás děje, a chcete s tím něco udělat, i když věci mohou být neuvěřitelně zamotané a někdy beznadějné, mám výzvu. Získejte úctu a respekt svých lidí tím, že dokážete sebevědomě říci „nastudoval jsem si problematiku uzavírání obchodů a dnes vím, jak se staneme prosperující firmou“.
CHCETE SE STÁT OPOROU SVÝCH PRACOVNÍKŮ?
ZAČNĚTE SE VZDĚLÁVAT V PODNIKÁNÍ!!!
VY, CO SI TROUFÁTE, ZAVOLEJTE TEĎ A SPOLEČNĚ SE DO TOHO PUSTÍME!!!
Držte se!
Josef Orálek