Jaká je Vaše cena?

Zabere to jen 6 min času

2. Úspěch

ZNÁT SVOU CENU


Tak tady máme osmý a poslední předpoklad pro to být úspěšný. Tento předpoklad není ničím méně důležitý než ostatní. Dal jsem ho na poslední místo záměrně, poněvadž je to takové malé finále.

Já jsem úspěšný, protože znám svou cenu. Co to vlastně znamená mít svou cenu? Pánové, já tady nemluvím o penězích. Peníze jsou pouze měrnou jednotkou Vaší ceny.

Cena je hodnota. Takže Vaše cena je vlastně odrazem toho, jak je Vaše práce hodnotná pro Vaše okolí. Vaše cena pro okolí může být vysoká, nebo malá. Kdo ji vlastně určuje?
Jednou mi řekl jeden podnikatel: „Říká se o tobě, že si drahej.“ A byl z toho smutný!!!
Zeptal jsem se ho: „A jaký chceš být? Levný?“ (jako Vietnamci na stánku)?

Škodovka je auto, které stojí cca čtyřikrát méně než BMW. Doveze každého stejně jako to BMW. Obě značky se prodávají, obě na této planetě, obě mají velkou historii a také budoucnost.
I tak jsou ale vozy těchto firem tak různé, protože obě značky znají svou cenu. BMW se nebude prodávat za cenu škody a ani naopak. Co by udělali současní klienti BMW, kdyby se dozvěděli, že jejich vůz v ceně 1 000 000 Kč se prodává za 250 000 Kč?
Tyto značky uspějí, protože znají svou cenu a nikdy nepůjdou pod ni. Korejské vozy budou levné, německé budou drahé.

VLASTNÍ CENU SI KAŽDÝ URČUJEME SÁM.

Ten kdo uvěřil, že jeho hodnotu určuje trh, toho čeká rychlý pád, protože trh chce vždy platit málo. Někdo může říci, v mé branži toto neplatí, já mám velkou konkurenci, musím se přizpůsobit!!! Dobře, říci si to může každý. A jakou konkurenci má BMW, ono je samo na trhu?

Ten, kdo zná svou cenu, udržuje svůj standard – je pro své okolí hodnotný – dosahuje úspěchu. Ten, kdo podléhá okolním vlivům, emocím, trhům – začíná degradovat svou cenu – slevuje pod svou úroveň, ale jakou má pověst? Kdo od něj bude kupovat?
A ještě jsou tu slevy, ale o nich příště…

ÚSPĚŠNÝ PODNIKATEL URČUJE SVOU CENU SÁM!!!

Každý si může vybrat, kde chce stát, jakou cenu chce mít. Jenže jak to udělat? Jak se prodat? Jak svou cenu udržet? Toto jsou otázky, na které Vám rád odpovím.

CHCETE SI URČIT SVOU CENU A UDRŽET SI JI? CHCETE VĚDĚT, JAK PRODAT DRAZE V KRIZI? CHCETE ZNÁT, JAK SE PORÁŽÍ KONKURENCE?

STAŇTE SE ÚSPĚŠNÝM PODNIKATELEM!!!

Držím Vám palce!


Josef Orálek