Jak to myslel?

Zabere to jen 4 min času

2. Úspěch

VNÍMÁNÍ


Každý z nás je schopen vnímat. Bez diskuse. Tak proč je tato schopnost důležitá pro dosažení úspěchu?

To je jednoduché. Pokud Váš obchodník přijde na jednání a není schopen vnímat svého klienta, jak ho může o něčem přesvědčit.
Co dělá ten rozdíl mezi vnímáním a „vnímáním“.

Vnímání je definováno jako schopnost vidět, slyšet, cítit, … prostě vnímat přítomnost. Pořád velice jednoduché.
Jak nazvat to, co znehodnocuje tuto schopnost? Je to zabiják lidských střízlivých úsudků a říká se mu předsudek nebo předpoklad.

Dáme si příklad: Řidič se řítí k zatáčce, před ním jede traktor, řidič celý nervózní, protože nemůže předjet traktor, začne předpokládat, že teď z té zatáčky nic nevyjede, protože dva kilometry už nepotkal žádné protijedoucí auto. Řekne si: „Tady asi není žádný provoz.“ A začne předjíždět.
Jak to dopadlo? Asi dobře – však tam nebyl provoz.

Ten, kdo je schopen vnímat, ten je schopen rozpoznat. Šéf, který vidí situaci ve firmě, ví, co je třeba udělat. Dokáže nalézt optimální řešení. Šéf, který je zaslepen předsudky svého okolí, nikdy nedosáhne výš než jeho okolí.

TEN, KDO VNÍMÁ, TEN VÍ, JAK USPĚT.

Schopnost vnímat je nám všem dána stejně, bohužel si tuto schopnost mnozí deformují a pak se diví, když se dozvědí, že už je 21. století. Deformace této schopnosti vede lidi k cílům, se kterými nikdy nesouhlasili. Tato deformace je většinou trvalého charakteru – proto se můžete setkat s lidmi, kteří Vám do očí tvrdí, jak je zdravé jíst hřebíky, a oni je opravdu jedí.

Naštěstí „podřezávání si vlastní větve“ lze rychle zastavit a přivést člověka k tomu, aby vnímal přítomnost bez předsudků.

CHCETE VIDĚT TO, CO OSTATNÍ NEVIDÍ? CHCETE VÉST LIDI BEZPEČNĚ DO CÍLE? CHCETE SE STÁT SPOLEHLIVÝM PRO SVÉ OKOLÍ?

ZAVOLEJTE MI HNED A JÁ VÁM POMOHU!!!

Držím Vám palce!


Josef Orálek