22 předpokladů pro úspěšný start v novém zaměstnání

Zabere to jen 3 min času

22 PŘEDPOKLADŮ PRO ÚSPĚŠNÝ START V NOVÉM ZAMĚSTNÁNÍ

Když začíná něco nového, člověk má mnoho očekávání. S každým novým začátkem je spojena též určitá nejistota a nervozita.

Jakýkoliv nový start v zaměstnání je příslibem, že teď to bude lepší než minule, že teď už se konečně podaří uspět a dosáhnout všech cílů, které si člověk stanovil.

Ale je nové zaměstnání opravdu zárukou toho, že to takto dopadne? Je nový zaměstnavatel ten, který má zajistit naše štěstí? Chcete to nechat vše na něm? Nebo je lepší si sám zajistit, aby vše dopadlo dobře?

Z každého vztahu má vyjít něco prospěšného, něco, co partnerům pomůže v životě i v práci. Aby to takto bylo, záleží na obou stranách. Proto na tom, jaký je začátek, velmi záleží – start je rozhodující v mnoha oblastech!

Jmenuji se Pepa Orálek, jsem podnikatel, kouč, ředitel a byl jsem zaměstnanec. S lidmi pracuji desítky let a na tento vztah se dokáži dívat z obou stran.

  • Jako zaměstnavatel vím, jak začít s novým pracovníkem, aby se úspěšně zapojil. 
  • Také vím, co jsem jako nový pracovník musel na začátku udělat, abych v novém zaměstnání uspěl.

Níže uvádím dvaadvacet tipů, jak začít v novém zaměstnání, tak aby to nebyla jen přestupní stanice – jak úspěšně nastartovat nové zaměstnání:

1. Mějte jasně stanovené cíle a výsledky, kterých chcete dosáhnout.

2. Mějte na paměti, že rozhodující je výsledek a co nejrychlejší (dle Vašich schopností a znalostí) cesta k němu.

3. Pochopte, jak funguje celá organizace nebo část, která se Vás týká (dle velikosti firmy).

4. Porozumějte cílům celé organizace a vytvořte si k nim pozitivní postoj, pokud to nejde, těžko uspějete.

5. Ve svých komunikacích a činnostech buďte vždy poctiví se záměrem podporovat své výsledky a cíle celé firmy.

6. Vyžadujte, aby Vám byla přidělena osoba (mentor), která Vám bude pomáhat, abyste mohli v co nejkratším čase dosahovat výsledků na pozici.

7. Seznamte se se všemi osobami, které budete potřebovat pro dosažení výsledků na Vaší pozici.

8. Vyžadujte přesný, srozumitelný a splnitelný plán zaškolení a zaučení na pozici.

9. Začněte jednoduše – hlavně začněte, nekonečné školení výsledky nepřinese, důležité jsou akce, i když nemusí být úplně správně provedeny.

10. Chtějte porozumět v co největší míře výsledku, kterého máte dosáhnout.

11. Osvojte si základní kroky vedoucí k dosažení výsledku. Informace přijímejte do takové míry, do jaké jste schopni je použít.

12. Nechtějte znát podrobné informace, na začátku nejsou třeba. Stejně si je nebudete pamatovat, pokud je ihned nezačnete používat. Není nutné se na začátku zahltit teorií, kterou nejste schopni využít.

13. Začněte aktivně pracovat na dosahování požadovaného výsledku.

14. Hned se ptejte na vše, co Vám není jasné a co potřebujete v danou chvíli pochopit pro dosažení výsledku.

15. Komunikujte upřímně a přímo o problémech, které vnímáte, ale pouze s konstruktivním záměrem.

16. Komunikujte pouze s lidmi, kterých se Vámi poskytované informace přímo týkají.

17. Sledujte ty nejúspěšnější a zjišťujte, jak dosáhli úspěchu v této firmě. Od těch, co úspěch nemají se toho moc nenaučíte.

18. Respektujte vedení firmy a věřte, že jeho rozhodnutí má nějaký smysl, který Vám doposud nemusí být známý. Lepší více zjišťovat než si vytvořit negativní náhled, který Vaše vztahy ve firmě neupevní.

19. Vyžadujte vyhodnocení Vašich výsledků a pokroků.

20. Chtějte Váš další pokrok, posun a zlepšování a toto si zajišťujte.

21. Stoupejte tam, kam jste si předurčili.

22. A nakonec vězte, že hodnota každého vztahu se neměří jen tím, kolik to „hodí“ peněz, ale také tím, jak si lidé dokáží být ve vztahu prospěšní…

Přeji Vám úspěšný start v novém zaměstnání a kdybyste si nevěděli rady volejte na číslo 725 791 210 nebo pište na email kariera@litecom.cz, možná na něco přijdeme.

Aktuální volné pozice naleznete zde: Seznam volných pozic.

Pepa Orálek

Majitel Litecom s.r.o.