Umíte si udržet své zákazníky?

Zabere to jen 5 min času

14. Úspěšná firma

ÚSPĚŠNÁ FIRMA NIKDY NEOPOUŠTÍ SVÉ KLIENTY

Kdo je to klient? Klient je ten, který Vám alespoň jednou zaplatil za službu, zboží nebo materiál. Potenciální klient je ten, který Vám prozatím nezaplatil nic.

Teď si mnozí řeknete, že informace pro školáky z prvního stupně Vám k ničemu nebudou:). Ok. Můj postoj k věci je, že v úplných základech se skrývají ty největší chyby, které Vás nejvíce ovlivňují. Opravíme základy – „dům nespadne“.

K získání klienta vede těžká cesta. Někdy úsilí, které vložíme do jeho získání, můžeme přirovnat k síle, která by pohnula Eiffelovkou. Nevěříte? Tak se podívejte, kolik úsilí musí být vynaloženo na zaplacení reklamní kampaně, kolik pracovních hodin musí Váš zaměstnanec proměnit ve finance, kolik námahy dá přemluvit klienta a kolik zklamání a rozčilení musí obchodník projít, než vůbec nějakého klienta nalezne. Když to vše sečteme – výsledek je, že Eiffelovkou posunete o 100 m, nebo o 200 m:). Vy víte, co tím myslím…

Je podivuhodné, kolik firmy dávají peněz do marketingu, reklamy a obchodu jen proto, aby získali pár klientů, aby dosáhli nějakého prodeje. Co je ještě podivuhodnější? Že když klienta uloví, tak partnerství s ním berou jako samozřejmost. To máte jako v manželství, když chcete partnera, tak o něj usilujete, pak ho získáte, pak ho berete jako automatickou součást života a pak, ne u každého, Vám začne lézt na nervy. A partnerství končí.

Když jsem u toho divení – to, co mě opravdu zaráží, je, že firmy po takovém úsilí si nechají klienta utéct. Není to škoda? Vždyť získání tohoto klienta stálo tolik energie…

JE MNOHEM EFEKTIVNĚJŠÍ SI KLIENTA UDRŽET NEŽ ZÍSKAT NOVÉHO!

A to nemluvím o tom, že nevíte, co takový klient o Vás vypráví na veřejnosti. Proto, pokud opustíte svého klienta, nejde jen o to, že jste ho ztratil, ale i to, že můžete ztratit mnohem více.

Mám účinný způsob, dalo by se tomu říkat technologie, jak nepřijít o klienta. Ušetřete čas, nervy a mnoho klepů o Vás tím, že o své klienty nebudete přicházet.

CHCETE PODNIKAT EFEKTIVNĚ?

CHCETE SI UDRŽET DOBRÉ JMÉNO DLOUHODOBĚ?

CHCETE VYUŽÍVAT SVŮJ POTENCIÁL NA 100 %?


VY, CO TO CHCETE, ZAVOLEJTE TEĎ A SPOLEČNĚ SE DO TOHO PUSTÍME!!!


Držte se!


Josef Orálek